Reklamationsrätt: Du har tre år på sig att reklamera ett ursprungligt fel på en diskbänk. Ett ursprungligt fel kan vara ett fabrikationsfel, produktionsfel eller något annat fel som varan hade när du fick den. Om du upptäcker något du vill reklamera måste du göra det inom skälig tid som normalt är två månader. Det bästa är att du gör det omedelbart för att inte förvärra en eventuell skada och underlätta eventuella åtgärder.
Garanti: Ett fel som uppstår inom sex månader antags ha funnits från början.
Undantag: Fel som uppstår p.g.a. felaktigt handhavande omfattas inte av garantin eller reklamationsrätten. Korgventiler och packningar är förbrukningsprodukter och omfattas av garantin men inte den treåriga reklamationsrätten. Läs mer om
reservdelar.
Observera: För att garanti och reklamationsrätt skall gälla får du inte under några omständigheter såga eller göra urtag i bänkskivan. Underlimningen riskerar att släppa. Undantaget är urtag för en blandare om det görs korrekt, av rätt kompetens och med rätt verktyg.
När du själv utformar och ritar diskbänken i något av våra leverantörers ritprogram, och därmed fått 5 % i rabatt, tar du fullt ansvar för att alla mått är korrekta.
Kontroll vid leverans: När du får bänken levererad ska du först kontrollera att bänken är till dig. Därefter måste du undersöka emballaget. Är emballaget skadat ta bilder på skadan, mobiltelefon duger, och gör en notering på din följesedel. Den noteringen ska chauffören kvittera förutom att han eller hon gör en egen notering på sin bärbara dator eller pappersunderlag.
Oavsett om emballaget är skadat eller ej packa upp bänken och granska den så fort som möjligt även om den skall monteras långt senare. Upptäcker du något fel på bänken kontakta oss genast. Du får inte under några omständigheter montera bänken. Kasta inte heller emballaget tills vi rett ut vad som har hänt och hur felet ska kunna åtgärdas. Även om bänken är oskadad trots att emballaget var skadat måste du kontakta oss så vi kan meddela transportören att bänken är oskadad.